2012. október 30., kedd

Szótárak a Duokan és a KOReader alatt!

Az innen letölthető DuoKan verziók már tartalmazzák ezt a szótárt:


A lényeg, hogy StarDict alapú szótárakat lehet beépíteni mindkét olvasó programba, annak aki ismeri a dolgot nyert ügye van, de az se csüggedjen aki nem, az egész művelet pofonegyszerű:

A három fontos fájl pl. egy angol-magyar szótár tekintetében:

English-Hungarian Dictionary.idx
English-Hungarian Dictionary ifo
English-Hungarian Dictionary.dict


Ezt a három fájlt kell az alábbi mappaszerkezetbe szépen beoperálni:

DuoKan alatt:
DK_System\xKindle\res\dict


KOReader alatt:
koreader/data/dict directory
 
Ha ez megvan akkor az olvasótokon a Duokanban a szótárbeállításoknál immár választható lenne az angol-magyar szótár.


 "Bár elvileg a Duokan támogatja több szótár egyidejű használatát, a gyakorlatban ez a funkció bugos. Ha több szótárat telepítünk fel újraindítás után még látja őket, a Szótár menüben választhatunk is közülük, ezt követően azonban "elfelejti" őket, hibajelzést ír ki, miszerint nincs szótár a gépre telepítve." Koscsó Gábor
 Tehát hiába választjuk ki, nem az lesz az aktív,  hanem továbbra is a kínai, így a megoldás nálam az volt, hogy kitöröltem minden fájlt a dict mappából, és csak a szükséges három English-Hungarian Dictionary fájlt hagytam benne, és újraindítottam a kindle-t, így már müködik az angol-magyar szótár a duokan alatt!

Viszont a több szótár használata Touch/Paperwhite készüléken mégis működik. Érdekes. Ott ugyanis ha az adott szóra nyomunk, és több szótár van bepakolva a DICT mappába, akkor automatikusan felismeri az adott nyelvet, és annak a fordítását adja be Szóval a hibajelenség sajnos a Kindle 3-4 tulajdonosokat érinti.

  További szótárak (az eljárás ugyanaz):
angol-magyar        magyar-angol        magyar-angol        angol-magyar 
angol-magyar expressz         magyar-angol        angol-magyar
svéd-magyar          magyar-svéd           dán-magyar           magyar-dán
francia-magyar     német-magyar

26 megjegyzés:

  1. Sziasztok!
    Ez nekem nem akar összejönni, pedig mindent aszerint teszek, ahogy itt írtátok fentebb. Szóval utána is marad az angol-kínai zagyvaság, miután átállítom angol-magyarra a szótárt. Igaz rosszabb esetben már azt is írta ki, hogy nincs szótár telepítve. Mit csinálok rosszul?

    Köszi,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, gyorsan bővítettem is a bejegyzést. Olvasd el, és az számodra is orvosolni fogja a problémát. Gondolom az angol-kínai szótár nem fog hiányozni.:)

      Üdv!

      Törlés
  2. Sziasztok!

    A .dz filet hogy tudom kicsomagolni?
    Windows alatt WinRAR nem ismeri föl, külön dz kicsomagoló azt mondja, hogy nem érvényes dz file, ubuntu alatt is hibaüzenettel megáll.

    Előre is köszönöm a segítséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Ott van a kibontott fájl a rar-ban, használd egészséggel. Üdv!

      Törlés
  3. Köszönöm a gyors segítséget!
    Így már tökéletesen működik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen. Azért vagyunk, hogy segítsünk egymásnak. :)

      Törlés
  4. Azt szeretném megkérdezni, milyen programmal lehet például .mobi kiterjesztésű szótárt konvertálni stardictbe, hogy a duokan is felismerhesse?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Ilyenről nem tudok, nem is kerestem. Viszont nagyon sok StarDict szótár van. Milyen nyelvűt szeretnél? Google-el kerested?

      Törlés
  5. Szia!

    A probléma igazából az, hogy nekem van egy speciálisan saját használatra összeállított szótáram .mobi formátumban, ami Kindle alatt tökéletesen működik. Csak ahhoz, hogy használhassam, állandóan ki kell lépnem a Duokanból. Azt hittem, létezik ilyen konverter, mert a fenti szótárt is átalakították Duokanhoz valahogy. Sajnos eddig nem találtam rá sehol.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      A fenti szótár egy StarDict alapú szótár. Hogy azt hogy csinálják nem tudom. Nézelődtem én is konvertálók ügyében most, semmi érdemlegeset nem tudok javasolni. Ezek a StarDict szótárak nem tetszenek Neked?

      Üdv!

      Törlés
    2. Szia!

      Értem, eddig én sem találtam megfelelő programot. Az új szótárakat viszont köszönöm, a németre és a franciára már le is csaptam.

      Törlés
    3. Szia!

      Látod csak volt valami értelme hozzászólást írnod.:) Nagyon szívesen! Ha lesz valami olyanod ami itt nem szerepel, és megosztanád az oldallal mi is szívesen fogadjuk.

      További szép napot! :)

      Törlés
  6. Nem éppen ide tartozik, de az alapól a kindlehez tartozó szótár, ill egy letöltött angol-magyar szótár miért csinálja azt, hogy nem minden könyvnél jelenik meg. Esetleg a köny formátumához kötött? vagy nem értem :S

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!

    Nemrég fedeztem fel a Duokant, eddig maximálisan elégedett vagyok a működésével, különösen amit PDF téren nyújt. Engem az érdekelne, hogy Magyar Értelmező Szótárt tudnátok-e szerezni hozzá? :)

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok!

    Lehet, hogy furcsa kérdés, de hol találom Duokanban a szótárbeállítások menüpontot?

    Köszi!
    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Kata!

      Ez nem fura kérdés, sajnos az a beállítás bugos, azaz hibás. Lehet, hogy korrigálták, de az volt. Viszont ha innen töltötted le a DuoKan-t abban alapból van egy angol-magyar szótár ami müködik. Ha másikat szeretnél feltenni akkor azt kell lecserélned.

      Üdv!

      Törlés
  9. Értem. Azt hittem, csak én nem találom :)

    Köszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen! Kindle 3-4-en elvileg van beállítás, azt ott találhatod a szótárnál alúl, de figyelemeztetlek, azt nem érdemes használni, mert hibaüzenetet fog kiadni.

      Üdv!

      Törlés
  10. :) Paperwhite-om van. Ha szükséges lesz, cserélek szótárat. Nem probléma.

    Köszi mégegyszer!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is Paperwhiteom van, azon sajnos csak így lehet. De ha teszel fel mellé még szótárakat akkor azt hiszem tudja egyszerre kezelni azokat. Idő és kedv hiányában még nem teszteltem, de olvastam hogy mintha tudnia kellene több szótárt kezelnie. Egy próbát megér. Majd írd meg a tapasztalataid.

      Üdv, jó éjt! :)

      Törlés
  11. Szia :)!

    No kipróbáltam :). Fenn van angol-magyar és magyar-angol szótár. Automatikusan felismeri és azt használja amelyiket épp kell.

    Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      ennek igazán örülök, használd egészséggel! :)

      Kobu

      Törlés
  12. Köszi :)!

    További szép napot :)!

    VálaszTörlés
  13. Szia,

    Stardict spanyol-magyar és magyar-spanyol szótárak vannak?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziasztok, létezik DOUKAN akár angol változatban is Papirwhite 3-ra? Mert hogy kezeli a könytárakat és nem kell a kindlében vacakolni a collection-kal.
      3000 könyvnél ez már komoly meló. Köszi előre is ha tudtok megoldást.

      Törlés
  14. Heló, Kindle Paperwhite-ra próbálok francia-magyar szótárt telepíteni. A gépről elérem a fő mappát (kindle), de az általad leírt elérési útvonalat nem. Hogyan tudom ezt megtalálni?

    VálaszTörlés