2015. május 25., hétfő

Miniterrárium (Dísznek, vagy kicsi póknak.)

Biztos nem csak engem zavar ha az egy vedléses pókocskát beteszem egy alig átlátszó pici műanyag ételhordós dobozba, és elveszik benne. A kis befőttesüvegek ugyan engednek valamekkora rálátást, de nem az igazi. Ügyes kezű emberek ezt felfoghatják makettezésnek is. Ugyanis mint most egy 3-4 cm között lévő kis kockaterrárium elkészítését mutatom be.
A műanyag amiből az oldalakt kivágom nem más mint a CD-s vagy DVD-s tokokban található (ha legalább 10-es kiszerelésben vesszük korongtokban amiben egymáson vannak) átlátszó merev műanyagkorong.

A ragasztáshoz technokolt használtam. Azzal ugye vigyázni kell, könnyen maszatol.
Elsőként kitaláltam hogy mekkora alapterületű belsőt szeretnék. (3.5 cm) és hogy ezekhez mennyivel szélesebb oldalfal kell, hiszen a műanyaglapocska vastagsága 1mm. Pontosan érdemes dolgozni vonalzóval. A kívánt vonalak mentén éles tapétavágóval kell meghúzni a csíkokat a műanyag mindkét oldaláról, majd utána az asztal széléhez téve, megtámasztva a vonalzóval az asztalra eső részt, letörhető a vonal mentén szépen a műanyag.


Miután megrajzoltuk egy négyzetrácos füzet segítségével a négyzeteket amik a kocka oldalait alkotják, a fent leírt technika segítségével kiszabhatóak.


Az összeállítás sorrendje az oldalfalaknál tetszőleges, kis ügyességet igénylő feladat, vékony technokolcsík segítségével. (Maszatolásmentességre törekvés esetén celuxcsíkkal is le lehet fedni azt amit nem szeretnénk véletlen sem összeragasztózni.)


Ha az oldalfalak megvannak a következő lépés az ajtó sínjeinek megalkotása. Ezt puhább, könnyebben szabható, ollóval vágható műanyagból csináltam. A képek szerint értelemszerűen két szélesebb csík a sin pereme, a két keskenyebb a belső széle amint fut az ajtó.



Ha ezzel megvagyunk szépen felragasztjuk a megfelelő szögre igazítjuk ujjainkkal.



Ezután a tetőrésznél a szellőzést a nagy terráriumokhoz hasonlóan, csíkozással oldottam meg.


Az ajtót direkt úgy vágtam ki, hogy fent legyen egy egy lekerekített szél aminél megfogva az működtethető.


Íme a kész miniterráirum, dísznek vagy akár használatra. Én használatra terveztem, ezért bemutatok egy berendezési módszer:

- Kiöntöttem az alját gipsszel mert túl könnyűnek bizonyult, így nem löki fele egy szellő.


-Talajnak kókuszrostot használtam
- Bújónak egy gondosan eltakarított törött csigaházdarabkát


Aki nem elég ügyes az elkészítéséhez annak szívesen segítek. Jelentkezni az email címemen, vagy itt a blogban lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése