2013. december 11., szerda

Farkasölő – Bűbájos Szása!

Az oroszok már okoztak számomra meglepetést filmgyártás terén, most újfent. Azoknak akik szeretik az középkori harcos filmeket azoknak ideális ez az orosz fogás csemege gyanánt. Egy kitalált fantasy történet némi barbár életérzéssel megspékelve (Conan a barbár, kicsit Vadak ura, vagy Az aranygyapjú legendája az ami eszünkbe juthat még.). Számomra a történetvezetés teljesen rendben van, bár egyesek szerint nem a megszokott séma, azért láthattunk már ilyet.

A sztori: A későbbiekben magát csak Farkasölőnek nevező férfi szüleit gyermekkorában lemészárolták a falubeliekkel együtt. Őt pedig gyermekként elvitték a bányába robotolni. Miután férfivá érett és a bosszú nyughatatlan görög tüze perzselte pogány szívét, elhatározza hogy elégtételt vesz és eliminálja Vérszomjast aki az akkori pusztítást elrendelte. Ő mint a Szürke Kutya klán utolsó tagja kiváló kardforgatóvá cseperedett, és kalandozásai során barátokra tesz szert, akikkel kezdetét veheti a nem mindennapi kalandozások sorozata.


Nagyon tetszett a szereplőválasztásban az, hogy itt nem izmoktól dagadó agyatlan szereplőket kaptunk, hanem igenis reálisabb harcosokat, markáns férfiakat, és szebbik nem tekintetében is kitettek magukért, különösen a királynőt megformáló karakter esetében.

Sokszor nem győztem csodálni a helyszíneket, és az ötletes jeleneteket, látványilag is volt egy-két ínyencség. Talán éppen azért élveztem mert számítottam sok jóra, lévén orosz így eleve kételkedve ültem le elé. Nagyon tetszett az idomított denevér ötlete, bár a sok varázslat miatt nagyon meseszerű lett, mégsem róható fel hibaként. A harcjelenetek tekintetében sem éreztem semmiféle túlzást, és csak azok a részek voltak lelassítva amik tényleg valamiféle nagyobb jelentőséggel bírtak. Jó volt az érzelmi rész kibontakozása is.

A negatívumokról nehéz úgy beszélni, hogy ne áruljam el a filmet, sajnos voltak. A végső csatában a a kard átalakulása, valamint a főhős szívóssága, és megannyi fügemutatása a halálnak.
Talán azt nehezebben bocsájtom meg a film készítőinek, hogy egy jó történetnek ilyen véget adtak, itt nem a záróképekre gondolok, azok teljességgel rendben vannak.
Mindaddig a helyszínek és a varázslatos elgondolás jól működik.


Mégsem lehet a film mellett elmenni szó nélkül, mert külön érdem, hogy nem csak az amerikai filmstúdiókban képesek jó ötletekkel előrukkolni, ráadásul a nemrégiben megjelent Boszorkányvadászat szintjén van véleményem szerint.

1 megjegyzés:

  1. nemrég néztem meg ezt a filmet másodszor, nekem nagyon tetszett. első megtekintéskor én sem számítottam túl sok jóra, de teljesen lenyűgözött. szerintem ha valami ismertebb név is lenne benne, simán mehetett volna mozikban is.

    VálaszTörlés