2012. október 1., hétfő

Feltettem az új duokant, de nem indul a kindle!

Amennyiben ezt a mostanában előforduló hibát tapasztalod, ne ijedj meg. Nem Te vagy az első, és még nincs minden veszve!

Elsőként figyeld, meg hogy amikor újraindul a Duokan, akkor kikapcsolás előtt nem jelenik meg véletlen a menüválasztó képernyő.
Tehát ahol Z: a kindle menüje Kindle 3-as gép esetén, Kindle 4-en a Home (jobb oldali házikó) gombot lenyomva lehet visszajutni az eredeti rendszerbe. Ha ez sikerült akkor minden rendben, lehetőség van egy másik verziójú duokannal felülírni a telepítőfájlokat, és remélhetőleg immár szabályosan telepíti  szoftvert.

Ha ez sem segít akkor érdemes megpróbálni a hard resetet, ez pedig nem más mint hosszú másodpercekig nyomva tartani a bekapcsológombot. Ez már többnyire szokott eredményt hozni, de megesik, hogy elsőre nem, viszont szorgos próbálkozásra igen.

Ha ez sem hoz eredményt, akkor is van megoldás, Trucker módszere. (A leírást ezúton köszönjük Neki.):

A Kindle 4 olvasóm Duokan szoftver frissítése közben (már letöltötte és újra indította volna) hiba keletkezett. Oka ismeretlen. Figyelemmel kísértem a műveletet, de semmi szokatlan dolgot nem tapasztaltam egészen addig, míg az újra bootoláskor végtelen ciklusba került. Semmiféle módon ebből az állapotból nem sikerült kimenekíteni a készüléket.

Az alábbi linken található program csomag és leírás segítségével sikerült úrra lenni ezen a helyzeten.

http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?t=169645

1. A linken található leírás mellett van néhány csomagolt állomány is. Ezek közül letöltöttem a KindleSelectBoot.zip file-t. Ezt kicsomagoltam egy alkönyvtárba.
Letöltés innen! - KindleSelectBoot.zip
2. A kicsomagolt alkönyvtárban található egy MfgTool.exe file. Ezt elindítottam.

3. Most csatlakoztatni kell az olvasót ún. USB Recovery mode-ban. Ez a következő módon zajlik: Csatlakoztassuk az olvasót USB kábel segítségével a számítógéphez. Nyomjuk be a Power gombot és tartsuk benyomva, míg a Power led el nem alszik. Ekkor a navigációs iránygombok közül a "le" nyilat nyomjuk meg és tartsuk is úgy. Engedjük el a power gombot, majd ez után engedjük el a "le" nyilat.
Ekkor a számítógép érzékeli az ún. USB Recovery Mode-t és telepít egy HID drivert a rendszerébe.
4. Az MfgTool programban nyomjuk be a Scan devices gombot. Ekkor megtalálja az olvasónkat, amit jelez is az egyik ablakban a 4 közül.
5. válasszuk ki a kis legördülő menüben (MfgTool) a "Kindle Diags" opciót, majd nyomjuk meg a "Start" feliratú gombot.

6. Kis idő elteltével az olvasó átvált diagnosztikai üzemmódra, amiről egy kis menü is tájékoztat minket.

Többféle dolgot lehet itt tönkretenni. Kellő körültekintéssel kezeljük a menü utasításait.

7. Válasszuk ki az USB device mode opciót. Kér megerősítést is. Ezt követően az olvasó már USB-n keresztül látható a számítógépen. Mivel már korábban volt telepítve Duokan az olvasóra, ezért megkerestem az ehhez tartozó legfrissebb telepítő csomagot, letöltöttem a számítógépre, kicsomagoltam, majd a Duokan kézi telepítésnél alkalmazott módszerrel telepítettem. Gyakorlatilag ez a csomagban talált DKsystem alkönyvtár másolása és az olvasón található hasonló nevü alkönyvtár felülírását jelentette.
8. Másolás befejeztével megszüntettem az USB kapcsolatot, de csak a számítógépen (USB eszköz kiadása). A kábel kapcsolatot nem szüntettem meg.
9. Az olvasón a diagnosztikai menüben vissza léptem a főmenübe, majd onnan az "Exit, reboot, disable diags" menüpontot választottam. Ezen belül a diagnosztika leállitása menüpontot.
10. Az MfgTool programban a stop gombbal leállítottam a program futását. Ekkor újra indult az olvasó végrehajtott némi telepítési műveletet, majd bejelentkezett a már megszokott módon.

Pontokba szedve ilyen módon nyílt rá lehetőség az olvasó "javítására".

Jó néhány lehetőség nyílik úgy láttam ezen program (MfgTool) használata segítségével, de ebbe már nem mennék bele. Nem is értek hozzá, meg nem is csináltam még ilyet. Az olvasó diagnosztikai programja igencsak hasonlít az Androidos mobilt telefonok szerviz menüjére. Röviden ennyi lett volna a javítás menete.

Senkit nem buzdítunk a program használatára, kísérletezgetésére vele. Ez csupán egy alternatív javítási lehetőség, ha minden kötél szakad!


3 megjegyzés:

  1. Sziasztok! Tudtok valamit javasolni a következő problémára: kindle 3g, duokan 7.4-el: most dugtam fel először usb kábellel laptopra. Képernyőn megjelent az "USB kapcsolat adatátviteli mód" című képernyő. Megjelent a meghajtók között, végeztem fájlműveletet: áthelyeztem pár mp3-at, mert a zenelejátszó nem volt hajlandó mp3-akat érzékelni. A \music könyvtárban voltak, csináltam egy Kindel\music\ -ot, és odaraktam őket, de így sem lát egyet sem, és ezzel tudok élni, nem ez a baj.
    Hirtelen újraindult, boot képernyő, választottam a Q-t, kihúztam a kábelt, Duokan elindult próbáltam lejátszani mp3-at, de egyet sem talált. Na akkor megint rádugtam USB-vel, jött az USB kjapcsoat adatátviteli mód képernyő, és azóta sem hajlandó mást mutatni, vagy csinálni. A power gomb ha elhúzom, akkor tud villogni, majd elaludni. USB-re dugva nem jelenik meg a gépen. Van ötlet, hogy életre leheljem?

    VálaszTörlés
  2. FYI: a reset megoldotta, csak meg kellett keresnem, hogyan kell resetelni.

    VálaszTörlés